apr 24

Jaarvergadering 3 Mei 2018

3 Mei is het zover, Onze jaarlijkse vergadering om plannen en ideeën met elkaar te delen.
De locatie wordt nog gezocht. (tot nader order)
De agenda is overzichtelijk en ik hoop op een vlotte doorgang.
Laten we op tijd beginnen 19:45, dan zijn we (zonder pauze) op tijd klaar.
Onderwerpen die verzameld zijn en we over gaan praten en stemmen zijn:
 
  • Bestuur samenstelling (bestuur)
  • Financiële rapportage (niet digitaal) (Edwin)
  • SLP1 Chassis voor de Gr-C (Robert)
  • GT apart van LMP op SLP1 chassis (Arno)
  • Scale-auto reglement gelijk aan DSC (Robert)
  • Getrapte start opstelling (Ron D)
  • Adoptie chassis beheer voor Richard (Arno)
  • Vrije achterband keuze Klasse1 (Ron D)
  • Bison-2 motoren voor de toekomst (Arno)
  • Beheer MTRC-laptop (Wie)
  • Baan voortgang / onderhoud (Edwin)
  • Rondvraag, voor een vraag of een opmerking (Alle)
Tot dan

apr 24

Een spannende maar rommelige F1 race (de laatste race van dit seizoen)

Ja alweer de laatste race van het seizoen op onze baan in Wormer.
Het werd zoals al vele races dit seizoen weer een enerverende avond met (letterlijk en figuurlijk) hoogte en dieptepunten.

Tijdens de trainingen voorafgaande aan de race bleek al snel dat de baan erg veel grip had.
Het inpakken vorige week van de baanstukken bleek dus al snel zijn vruchten af te werpen.
Goed werk heren inpakkers.
Maar niet iedereen was even gelukkig met de grip op de baan.
Bert had nogal wat problemen met een teveel aan grip en Stefan kreeg
zijn auto’s ook niet lekker rond. En zo waren er nog meer met wat training problemen.
We zagen Bas een luchtreis maken na een aanrijding met Richard, gelukkig voor Bas kon hij met een redelijk ongeschonden auto
de training vervolgen en zou uiteindelijk ook als winnaar van deze wedstrijd eindigen.
Maar dat een onbedoelde luchtreis niet altijd goed uitpakt bleek wel tijdens de wedstrijd.

De kwalificatie werd een prooi voor Arno met een snelle 4,383.
Maar dat dit wederom geen garantie is voor …. etc. werd in de race duidelijk.
Tijdens de 3e heat van de wedstrijd raakte de auto van Arno de auto van Robert die aan het begin van het rechte eind was stil gevallen.
Met alle gevolgen van dien, de Auto van Arno maakte een fraaie luchtreis die met een spetterende klap eindigde onder de baan.
De auto bleek Total Loss te zijn en is na de wedstrijd afgeschreven.

Nadat dus Robert en Arno hun race voortijdig moesten beëindigen bleven er nog 6 coureurs over voor de podium plaatsen.
Uiteindelijk dus met Bas op de 1e plaats met 182,22 ronden, gevolgd door Andre met 182,13 ronden
en op de derde plaats Edwin met 175,19 ronden.

Opvallend deze avond was het goede presteren van Richard met een 4e plaats.
Ondertussen heeft het wagenpark van Richard een goed onderkomen gekregen voor het onderhoud hiervan.
De auto’s zijn bij diverse leden ondergebracht die samen met Richard voor een goede verzorging van zijn wagenpark gaan zorgen!

Heren dit was dus de laatste race van het seizoen met hoogte en diepte punten.
We gaan 4 mei 2018 nog even bij elkaar zitten (jaarvergadering) om dit seizoen te evalueren en om te bekijken waar we het eventueel kunnen veranderen,
verbeteren of om aanpassingen te maken in ons reglement.
Ook gaan we nog een avond met elkaar aan de baan werken en barbecueën om het seizoen echt af te sluiten.
Kortom we zien elkaar vast nog wel even de komende weken.

Arno.

PS en mocht ik een van jullie de komende weken niet meer zien dan wens ik diegene alvast een hele fijne vakantie en wellicht weer tot ziens in September.

Uitslag Klasse1 klik: hier

Foto’s:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

apr 18

Hard, Harder, Hardst!

(de snelste slotrace wedstrijd van dit seizoen tot nu toe)

Ja wat ging het hard, heel erg hard deze avond.
Het begon al tijdens de kwalificatie, die werd door Bert gewonnen met een super snelle ronde van 4,361 seconden.
Maar zoals dit seizoen wel vaker het geval is geweest is dit geen garantie voor een goede klassering tijdens de wedstrijd.
Onze Bert eindigde door allerlei oorzaken op een teleurstellende plek no.6.

De wedstrijd werd uiteindelijk op superieure wijze gewonnen door Bas die de laatste weken toch al goed op dreef is met maar liefst 189,20 ronden, met op een tweede plaats Mr. Amerika, Dennis met 185,28 ronden die op een paar baanvakken na werd gevolgd op de derde plaats met 185, 23 ronden door Edwin.
Kortom erg dicht op elkaar en spannend dus.

De rest van de uitslagen zijn weer terug te vinden onderaan dit verslag.

Grootste pechvogel van deze avond was Robert die zijn Dome volgas aan het einde van het rechte eind met een daverende knal in de boarding knalde en daarbij de carbon sleper schoen finaal doormidden brak.
Het bleek dat de Dome halverwege het rechte eind los van de baan was gekomen en daardoor het luchtruim had gekozen met alle gevolgen van dien.

Heren coureurs, volgende week donderdag de 19e alweer onze laatste wedstrijd van dit seizoen, om budgettaire redenen is dit een wat korter seizoen geworden dan gepland maar het is wel een leerzaam en spannend seizoen geweest tot nu toe! Alle kampioenschappen en standen zijn bekend. De laatste wedstrijd van dit seizoen is dus de 7e  F1 wedstrijd.
Ook hier is de kampioen al bekend maar wordt er nog wel gestreden om de overige 2 podium plaatsen.

Hierna zullen hoogstwaarschijnlijk nog 2 baan-werkavonden, een jaarvergadering en een barbecue worden gehouden, maar meer info over deze avonden volgen z.s.m.

Arno

Voor de uitslag van de 7e GT/LMP klik hier.

Foto’s Parc Fermé:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s eerste Heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helaas mis ik de foto’s van de 2e heat _:(

Foto’s Top3:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

apr 09

Een spannende en enerverende Groep C wedstrijd!

(Is de titelstrijd nu beslist? )

 Ja dat was weer zo’n raceavond om niet snel te vergeten;

Onze verloren zonen t.w. Ron en Richard waren gelukkig weer terug op het oude vertrouwde nest.
Waardoor het totaal aantal deelnemers deze avond op 10 coureurs kwam te staan.
Richard was nog maar net bijgekomen van zijn eerste luchtvaart ervaringen en een uren durende rit over de randweg.

De winnaar van deze avond was Bas die gevolgd door Arno zo’n beetje hun eigen wedstrijd afwerkte want de nummer 3 deze avond Edwin volgde op ruim 8 ronden van de winnaar en 7 ronden van de nummer 2.

Dat een goede kwalificatie geen garantie voor een goede wedstrijd uitslag is liet onze Steef weer eens zien.
De pechvogel wist zich voor de zoveelste keer als snelste te kwalificeren maar deze snelle tijd kwam er in de wedstrijd om allerlei redenen helaas niet uit! Jammer Steef, ondanks de aanwezigheid van je zwager de gebronsde (Lama) maakte je nog steeds een wat gespannen indruk.

Ook bij onze Bert liep het deze avond niet helemaal naar zijn zin, wat dat betreft zat je in dezelfde hoek als Dennis, het liep voor geen meter en met een aantal krachttermen verliet je helaas voortijdig de baan.

Ik heb begrepen dat je motor probleem waarschijnlijk is opgelost, het magazijn in Hardinxveld heeft nog een nieuwe Bison II motor voor je op de plank liggen.

Verder viel het op dat zowel Ron Driessen als Richard rustig hun rondjes rijden en hun auto steeds beter onder controle krijgen.

Andre en Robert vielen deze avond helaas niet in de prijzen maar reden in het grote middenveld groep hun rondjes zonder echt potten te breken.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of dit de laatste Groep C wedstrijd van dit seizoen is geweest anders zou ik zeggen the fight continues!

Bert alvast bedankt voor de goede verzorging van de nieuwe MTRC lap-top.
Arno bedankt voor je bovenstaande verslag

Klik hier voor de uitslag

De standenlijst is ook weer bijgewerkt.

Foto’s deelnemersveld

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s 1e heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s 2e heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top3 winnaars:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

apr 01

Team DEAR racing doet goede zaken in het Scaleauto kampioenschap!

In een enerverende wedstrijd waarbij maar weer eens werd bevestigd dat niet de snelste in de kwalificatie ( op 1 man na dan ) het wedstrijd beeld bepalen.

Grootste teleurstelling was er wel voor “onze man “uit het hoge Noorden Bert Bouwknegt die door allerlei oorzaken de lange rit naar Wormer in het water zag vallen. Bert zijn Scaleauto deed niet helemaal wat Bert wilde en had diverse problemen waardoor Bert ondanks een 4e kwalificatie tijd als laatste en 7e eindigden.
Bert de weg naar de top is soms erg lang, de ene week strijd je mee voor de overwinning en de wedstrijd erna ben je laatste. Ervaring leert dat je hier alleen maar beter door wordt!

We waren deze avond dus helaas maar met 7 rijders, Richard moest zich helaas afmelden en naar het schijnt rijd hij nog ergens in een taxi op de rondweg A7 rond.
Hopelijk is hij wel op tijd voor de volgende groep C wedstrijd.

Ook moesten we deze avond Edwin missen die ergens op een van de Spaanse eilanden vertoeft voor een (welverdiende )vakantie. Ik hoop wel dat je volgende week weer van de partij bent want je zwager maakte een onrustige indruk deze avond en vertelde dat hij je toch wel enorm miste

Ook Ron Driessen hebben we deze avond moeten missen en hopelijk is Ron volgende week ook weer van de partij.

De uitslag van deze avond is weer terug te vinden onderaan dit verslag.

Bert bedankt voor je korte verslagje ondanks je mindere avond, ik hoop dat je voldoende spanning in je batterij gehad hebt voor de lange terugreis.

Volgende week alweer de 7e groep C wedstrijd die ook weer een waar spektakel dreigt te worden met diverse coureurs die nog aanspraak maken op de 1e plaats in het kampioenschap.

Dankjewel Arno voor je bovenstaande verslag.
Jullie kunnen trots zijn als Team DEAR (Arno en Dennis) op jullie 1e 2n 2e plaats.
Ja en Dennis die is nog wel eens aan het klagen over zijn prestaties maar zal toch blij moeten zijn met zijn 2e plaats. Je ziet dat die viper’s (Bas en Arno) toch wel erg snel zijn in het scaleauto kampioenschap.

Klik hier voor de uitslag

Foto’s Parc Ferme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s Startopstelling 1e heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s startopstelling 2e heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top3:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mrt 23

Kleine groep coureurs met veel uitval in de klasse1 Race6

Het was weer eens lastig in de klasse1 om de boel heel te houden, echter was het weer André die daar het beste mee om weet te gaan.

Allereerst was het moeilijk na de eerste trainingsronden de auto goedgekeurd te krijgen.
2 coureurs hadden een te laag gewicht en de ander had te weinig bodemspeling.
Daardoor werd er pas tegen half 10 gestart met de kwalificatie.
Uiteraard is het belangrijk dat je de auto test op de baan en zorgt voor goede rijeigenschappen maar let a.u.b. ook eens op de zaken waan een auto voor de keuring aan moet voldoen?

Zo kunnen we volgende keer op tijd beginnen aan de race.

Tijdens de kwalificatie was het ondergetekende die de nummer 1 positie wist te bemachtigen, gevolgd door André en Bas. Iedereen klaagde over de grip maar je ziet door het lichte gewicht en het vermogen van de motoren dat je heel anders moet rijden met een klasse 1 dan met de andere klasse’s.

In de eerste heat waren er het minste problemen en moesten Richard de auto delen met Robert.
Robert kon daardoor nog wat verbeteringen aan de auto van Richard maken en hebben ze beiden de race goed kunnen uitrijden. Zo zien we dat we als club graag iedereen laten meedoen in iedere klasse.
De snelste in de eerste heat was Edwin gevolgd door Robert, Richard en een getergde Dennis die de auto maar niet lekker voor elkaar kreeg. Helaas viel Stefan uit door sleper-problemen.

Daarna was het de beurt aan de overige 4 snelle mannen.
En dat was een tumultueuze race waarin ondergetekende op koppositie lag maar door sleper-problemen toch een flink aantal ronden moest laten liggen. Ik kwam weer in de baan en wilde natuurlijk die achterstand zoveel mogelijk goedmaken. Dat ging niet zonder slag of stoot want in de bocht aan het einde van het rechte stuk klapte ik met Bas uit de bocht en had Bas schade en kon daardoor zijn mooie 2e positie niet vasthouden (sorry Bas).

Hierdoor kon André op zijn sloffen (Lift and Cruise) de race als winnaar uitrijden (Gefeliciteerd Andre)

Hierdoor was de uitslag als volgt

1 – André
2 – Edwin
3 – Bert
4 – Robert
5 – Richard
6 – Bas
7 – Dennis
8 – Stefan

Klik hier voor de volledige uitslag

Foto’s:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top3:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mrt 19

LMP/GT Race 6. De wedstrijd was niet raar maar heel bijzonder!

Ja een bijzondere avond was het wel, de allereerste race overwinning in een officiële MTRC-W wedstrijd
van “onze Bert Bouwknegt”. We schreven het al een paar weken geleden dat Bert zijn eerste
overwinning er aan zat te komen maar ja dan moet dat nog wel even gebeuren.

Gisteravond was het dan eindelijk zover, alles viel op zijn plek, een geconcentreerde Bert, goed geprepareerd materiaal en een spannende race die wederom in de laatste twee heats werd beslist.
Proficiat Bert, en dat er nog maar vele mogen volgen.

Goed om te zien is dat naast het vele moderne LMP chassis geweld het dus heel goed mogelijk is om met een  SLP 2.0 13D versie heel goed partij te kunnen bieden tegen deze nieuwe generatie chassis op ons circuit in de huidige configuratie!

Bert op 1.
Stefan op plek twee, eindelijk kon Steef zijn goede kwalificatie ook omzetten naar een goed eindresultaat.
Bas op drie, Bas had net als de rest ook last van een wat gladde baan.
Dennis op plek 4, weer terug uit de States en bijna weer het oude race ritme te pakken.
Edwin op plek vijf, de Lola had heel veel last van de gladde baan.
Robert op plek 6, het loopt dit seizoen door allerlei oorzaken totaal niet bij de coureur uit Zaandijk.
Ron op plek 7, Ron reed in zijn gerenoveerde Pescarollo constante rondes en gaat steeds beter.
André op de 8e plek, wat tegenvallend voor de slotrace ambassadeur uit Wormer.
Richard op de 9e plek, reed constante rondes op de baan, en gaat de komende 14 weken een Marshall cursus volgen.
Arno op de laatste en 10 e plek. Arno had deze avond heel veel baat bij zijn cursus zelfbeheersing voor
gevorderden en op leeftijd zijnde slotracers.

Kortom weer een enerverende en gedenkwaardige slotrace avond. Bert nog bedankt voor de drankjes.
En Steef heeft nu ook door hoe je de juiste bestanden naar de diverse leden stuurt.
Steef heeft ons dan ook plechtig belooft de computer nooit meer de schuld te geven.
Steef bedankt!

Klik hier voor de uitslag

Tekst geschreven door Arno de Looper

Parc Fermé:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1e Heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2e Heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Top 3:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mrt 12

De 6e Groep C wedstrijd van dit seizoen.

Met 8 leden aan de start, helaas was Bert Bouwknegt met de fraaie Mazda 767B verhinderd en
Dennis aan z’n laatste week werken in Amerika bezig, begonnen wij alweer aan de
6e Groep C race van dit seizoen.

Dit seizoen worden we regelmatig verrast door leden waar je het niet direct van zou verwachten.
Dit keer was het “onze Richard” die alle aanwezige positief verraste met een prima gereden
Groep C wedstrijd en opviel met constant hard rijden met weinig of geen uitvliegers.
Top gedaan Richard en ik zou zeggen houd dit gevoel vast voor de komende wedstrijden!

De kwalificatie en de wedstrijd zelf was van het begin tot het einde weer erg spannend. Hoewel
Arno tijdens de laatste 2 heats een aardig gaatje wist te slaan met zijn achtervolgers.
Steef wist zich als snelste te kwalificeren met kort daarachter op een paar tienden gevolgd door Arno.
De race zelf gaf een ander beeld, op de een of andere manier kon Steef zijn goede kwalificatie
niet omzetten in een goede eindklassering en werd uiteindelijk 5e.
André en Bas bleven lang Arno in zijn kielzog volgen maar Arno wist in de laatste twee heats het verschil
te maken en de wedstrijd naar zich toe te trekken.

De einduitslag werd uiteindelijk, 1e Arno, 2e Andre en op de derde plaats Bas.
Door deze overwinning is Arno opgeklommen naar een 1e plaats op de ranglijst bij de Groep C met
Een paar punten voorsprong op de nummer 2 Bas.
Kortom er is nog van alles mogelijk de komende resterende Groep C wedstrijden.

Klik hier voor de uitslag

Arno bedankt voor het aanleveren van bovenstaande tekst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mrt 06

scaleauto race 6

Vanwege dat diverse leden op wintervakantie waren en niet met de gipsvlucht terug gekomen zijn duurde het wat langer dan normaal voordat de site bijgewerkt werd.

door en lage opkomst van 7 leden moesten we wat schuiven in de aantal per rit vanwege inzet capactijd. We reden met de kwalificatie op baan blauw die toch weer de snelste is ook tijdens de race

de Gas-Monky Viper reed de snelste kwalificatie en uiteindelijk ook de race gewonnen.Bas werd op baanstukken 2e Arno werd met zijn Viper 3e.

scaleauto race6 22-2-18 ana

 

feb 16

Rommelig maar zinvolle Klasse1 Race 5

Gisteren is er vanwege de problemen met baan 3 (blauw) eerst maar eens begonnen om het lek boven water te krijgen waarom op deze baan de spanning niet hoger dan 9,5 volt is.
Hier ging veel tijd in zitten maar door Steef’s vakkundige leiding is het nu eindelijk opgelost.

Hierdoor hebben we gisteren de klasse 1 aangevangen zonder kwalificatie ivm. de tijd.
Deze groep had wel te kampen met een falende rondeteller want we moesten de start opnieuw aanvangen.

De eerste groep rijders reden elkaar regelmatig van de baan maar wisten de spanning heel hoog te houden.
Edwin lag letterlijk met maar een neuslengte voorsprong voor op Arno die beiden 166 ronden telden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De rijders in de tweede heat gingen nog een tandje harder en Andre was weer baas boven baas.
Baan blauw was nu helemaal top en ging Andre er met de winst vandoor op 171 ronden ondanks dat Bert 4 ronden op hem inliep maar helaas 169 ronden reed.

Klik hier voor de uitslag

Auto’s 1e heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Auto’s 2e heat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top3:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oudere berichten «