mrt 24

Correctie standen lijst

bij deze een kleine correctie in de standenlijst

Bij de Klasse 1 was een foutje ingeslopen en is nu weer in orde

mrt 22

Standen bijgewerkt

Standen bijgewerkt tot en met Race 5 van alle klasse’s

tevens de uitslagen bijgewerkt onder de uitslagen knop

 

 

mrt 18

A smooth competition.

(omdat het Engels zo lekker bekt)

De wedstrijd was er een uit het boekje, met de hulp van bijna alle aanwezige leden lag de baan vlot op de tafels.
De trainingen verliepen voorspoedig, de grip kwam weer langzaam op de baan, (wonderlijk toch hoe de hoeveelheid grip op de baan per week verschilt) en de meeste leden hadden snel de juiste afstelling gevonden voor de kwalificatie en de daarop volgende wedstrijd.

De kwalificatie werd een prooi voor Ron Prins met een snelste ronden in 5,282 sec. De tweede en derde tijd waren voor Edwin met een 5,407 (maar een snelle kwalificatie betekent etc. etc.) en Dennis met een 5,419 sec.

De verschillen waren enorm klein en dat beloofde weer close racing.

De eerste heat van 4 deelnemers konden vlot van start gaan en in deze heat met Andre, Robert, Ron Driessen en Richard was het al snel Andre die van de rest wegliep en het was Ron Driessen die in deze heat de strijd na drie banen helaas moest verlaten met technische problemen, jammer

Ron want je reed tot het moment van uitvallen op een keurige tweede plaats achter Andre.
Robert die het dit keer zonder voorruit probeerde reed een strakke maar niet opvallende race met daar weer achter Richard die ook een strakke race reed met een Lease auto van Ron Driessen, ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de eerst volgende wedstrijd je met een eigen auto kunt rijden.
Door de sponsoring van diverse leden wordt momenteel de laatste hand aan je auto gelegd!

Andre wist deze heat met 157,22 rondes te winnen en dit bleek later zelfs genoeg voor een tweede plaats overall.

Hierna volgde zoals gebruikelijk de heat met de “snelle “jongens. Ron, Dennis, Edwin en Bas.
Dennis en Ron bepaalde in de eerste helft van deze heat het tempo en gaven elkaar geen baan vak toe.
Dennis reed op een gegeven moment zelfs 2 ronden voor Ron gevolgd door Bas en Edwin. Dennis wist helaas deze 2 rondes op Ron niet vast te houden en Ron wist uiteindelijk op de snelle banen het verschil te maken en wist deze heat op overtuigende wijze te winnen met 161,06 rondes te winnen, gevolgd door Dennis met 153,36 en Bas met 149,36 met daar weer Edwin met 148,20 rondes.

Mannen weer een fraaie en spannende race met close racing!
Helaas waren Bert (familie omstandigheden) en Steef door een zeer zware griep (uit zeeeeer bertouwbare bron) afwezig, veel stekte Steef!.

En Arno moest helaas ook deze LMP wedstrijd laten schieten. ( ik heb gehoord dat zijn LMP rond de zomer pas afgeleverd gaat worden).

Kortom een fijne wedstrijd met een terechte winnaar!
Volgende week rijden we een Formule 1 wedstrijd. En ik reken een vol Startveld!

Klik hier voor de uitslag van de kwalificatie
Klik hier voor de uitslag van de race

De notulist.

Foto’s:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top3:

mrt 04

CLOSE RACING tot de laatste ronden.

Ja een ouderwetse race avond met de groep C auto’s waarbij het wel zeer close racen was.
Dit begon al tijdens de kwalificatie waarbij de eerste 5 rijders op een paar honderdste van elkaar zich wisten te kwalificeren.
De kwalificatie werd een prooi voor Dennis met een snelste ronden in 5,673 sec. met de fraaie TOYOTA.

De wedstrijd werd in 2 heats van elk 4 deelnemers verreden, in de eerste heat werd er gestreden door Arno, Robert, Edwin en Richard.
Waarbij door Robert en Arno de toon werd gezet, uiteindelijk finishte Arno met 152,16 ronden precies 1 ronden meer dan Robert die met 151,16 ronden als tweede in deze heat finishte voor Edwin met 144,15 en Richard met 141,29 rondes.

Hierna werd de tweede heat gereden met daarin alle snelle toppers die er een heuse close-racing wedstrijd van maakten tot de laatste ronde bleven de heren coureurs aan elkaar gewaagd,
waarbij het uiteindelijk Bas was die met 153,24 ronden de hoogste plek op het podium kon bestijgen gevolgd door Dennis met 153,10 en Ron Prins met 152,16 ronden.
De grootste pechvogel van deze avond werd helaas onze Bert uit het hoge noorden die met verloren slepers de wedstrijd helaas vroegtijdig moest staken.

Helaas waren Ron Driessen en Stefan afwezig vanwege werkzaamheden.
En Andre had helaas andere verplichtingen deze avond.

De notulist.

Voor de volledige uitslag klik hier

Foto’s Parc Fermé

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s eerste stint:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s 2e stint

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s Top3 Finish

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

feb 17

Scaleauto Race 5

hierbij de uitslag van de 5e race scaleauto die afgelopen donderdag verreden is

Klik hiervoor de uitslag

het verslag zit nog in de pen

feb 12

Rommelig, Rommeliger, Rommelst.

(vast geen goed Nederlands maar het geeft wel weer hoe de wedstrijd afgelopen Donderdagavond is verlopen.)

Maar wel met een verrassende winnaar!

Met een startveld van 10 deelnemers konden we na een kwalificatie waarbij de eerste 6 deelnemers zich binnen een paar honderdste van elkaar wisten te kwalificeren met Ron Prins als snelste met een 5,351 sec. starten met de 1e heat van 5 deelnemers.

Deze B heat verliep voor een aantal van ons zeer rommelig met veel onverklaarbare uitvliegers waar bij tijd en wijle de diverse onderdelen in het rond vlogen.

De uiteindelijke winnaar van deze B heat werd Edwin die later bij de overall uitslag zelfs als tweede het podium kon beklimmen.

De A heat werd een kopie van de B heat en verliep dus ook zeer rommelig met wederom de nodige brokstukken her en der over de baan.

De verrassende winnaar van deze wedstrijd werd Steef onze sympathieke coureur uit Assendelft die aan het begin van deze week nog een kilo of 5 aan galstenen uit zijn gespierde torso had laten verwijderen. Proficiat Steef je ziet dat je nog steeds in staat bent om vooraan mee te rijden, als de boel maar heel blijft!

Samenvattend voor deze avond: een verrassende winnaar, rommelig, gelukkig wel gezellig en een nieuw Lid! Wat willen we nog meer?

En een baan waar toch nog even goed naar gekeken zal moeten worden de komende weken. Bij nadere inspectie bleken hier en daar de Lietzen los te liggen met name bij diverse overgangen van het ene naar het andere baanstuk.

 

Klik hier voor de gehele uitslag

De notulist

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

feb 08

Standen bijgewerkt na 4 race’s

Na 4 race’s van iedere klasse gereden te hebben zijn de standen weer bijgewerkt

Standen 11-3-19

feb 04

De spanning tussen laatste of één na laatste

Al tijdens het inrijden is het kijken wat de toppers doen, daar een halve seconden boven zitten geeft
al een goed gevoel, als ik de alle banen heb gehad, en het gaat redelijk, vind ik het wel goed, en bied
me auto ter keuring aan

Kwalificeren
Bij de kwalificatie begint het eigenlijk al, ik vind kwalificeren niet zo prettig, lukt op een of andere
manier niet echt, ik hoop op plek 7 of 8 (of hoger) dat geeft voor mij de beste uitgangspositie wat
betreft baanvolgorde, het is dan zoveel mogelijk risico nemen, of hopen dat het bij iemand anders
niet mee zit.
Kwalificeren gaat wel steeds beter, en kruip ook langzaam naar boven, blijft een verbeterpuntje maar
daar werken we aan.

De Race
Er niet uitvliegen, dat is de boodschap die ik mezelf elke keer weer meegeef, en dat gaat steeds
beter, kijk eigenlijk nooit tijdens me race naar het aantal rondjes, Probeer me te concentreren, en
met andere mee te rijden, wat som naar mijn idee me redelijk afgaat. Wat me bij mezelf opvalt dat
ik boos op mezelf wordt als ik eruit vlieg. Ik vind het racen steeds leuker worden vooral omdat het
elke keer beter gaat. Dit niet in de laatste plaats door hulp van alle team leden.
Maar ik wil ook iedereen waarschuwen PAS OP die Amsterdammer komt eraan
De Amsterdammer.

 

jan 18

Klein maar fijn

Gebaseerd op het aantal coureurs welke gisteravond de Groep C race 4 aantrad.

Helaas waren er maar 7 coureurs aanwezig maar dat maakt de pret niet minder om.
Dit betekent immers wel dat ze het kampioenschap goed kunnen beïnvloeden want een race niet gereden is natuurlijk ook geen punten.

Nadeel is natuurlijk wel dat je een beperkt aantal inzetters hebt maar dat mocht de pret niet drukken
De baan was weer heerlijk om te rijden na het gepleegde onderhoud van jongstleden.
In de kwalificatie was het Bas die de boventoon voerde met daarachter Stefan en Andre.
Bijna iedereen zat onder de 6 seconden behalve Edwin.
Richard reed ook een zeer strakke kwalificatie met zijn Mercedes.

In de race ging het in groep B om 3 coureurs welke in Groep A met 4 coureurs werd gereden.
Daar was het in Groep B Edwin Boerwinkel die de leiding nam ondanks zijn wat minder kwalificatie en deze niet meer afstond.

In groep A was het Bas die de boventoon voerde met daarachter Andre en op de hielen gevolgd door “HEADBANGING” Stefan.
Daar beleefde Bert die langzaam aan het opkomen was weer een aflopende band van zijn velg wat hem de 2e of 3e plaats koste. Het had voorkomen kunnen worden als hij nadat de vorige keer hetzelfde was overkomen de band goed bevestigd had op die velg.

Toch hoop ik volgende week weer op een goed gevuld startveld in plaats van 7 man.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. (en concurrentie)

Helaas zal ik daar zelf niet bij kunnen zijn.

Was getekend: De “vervangende” notulist

 

Klik hier voor de gehele uitslag

Foto’s:
Parc Fermé

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rijders en auto’s Groep B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rijders en auto’s Groep A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rijders en auto’s Top3:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

André wat doe je nou?

 

jan 11

Het december gevoel nog niet helemaal kwijt…….

(Maar na afloop was het toch 10 januari 2019)

Ja alweer de 1e wedstrijd in het nieuwe jaar. Dit keer stond de 4e Scaleauto wedstrijd van het seizoen op het programma.
En alsof het nog steeds december was, chocolade bij de koffie, “wijze” gasten uit het oosten (of was het uit het westen?) en een wedstrijdleiding die links en rechts cadeautjes uitdeelde, kortom nog een echt december gevoel bij MTRC.
Helaas waren om verschillende redenen,  Ron Driessen en Bas Zuiver afwezig.

De kwalificatie werd met een rappe 5,535 een prooi voor Dennis gevolgd door Robert met 5,540 en Stefan met een snelste ronde in 5,590 seconden.

Omdat er deze avond 10 deelnemers aanwezig waren werd de wedstrijd in 2 heats van 5 deelnemers gereden.
In de eerste heat viel het op dat Bert problemen had met een motor tandwiel dat los liep, en Arno er na twee heats mee stopte omdat de Gele Audi stil viel met een motor die het tijdelijke met het eeuwige verwisselde, kortom een Scaleauto motor minder.
Uiteindelijk was het Joop die deze (B) heat op zijn naam wist te schrijven met in totaal 136 ronden.

Dat dit niet voldoende zou zijn voor de eindoverwinning bleek al snel in de (A) heat waarbij Ron, Robert, Dennis en Stefan meteen de toon zetten met snelle ronde tijden op enige afstand gevolgd door Edwin.
Nadat het tot de laatste twee heats spannend bleef met close-racing was het Dennis die met een ronde voorsprong er met de winst vandoor ging, gevolgd door Ron op de tweede plaats en Robert op de derde plaats.

Zo de kop in het nieuwe jaar is er weer vanaf en volgende week vervolgen we het seizoen met een Groep C wedstrijd heb ik begrepen.

De notulist.

 

Klik hier voor de gehele uitslag (let op in de pdf staat klasse1 maar is wel de juiste uitslag van de scaleauto race4)

Foto’s startveld:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto’s top3:

Oudere berichten «