apr 19

Site weer bijgewerkt

De site is weer up to date

Na de paas break gaan we LMP rijden

dit is de 6e race van deze klasse

dan zal ook weer de juiste file van de GT race 6 uitslag weer opgepakt worden die nog bij de ballotagecommissie achter gebleven is.

apr 19

DE uitslag van de 6e GT race ” We’ve got him!”

 

We’ve got him!

(Eindelijk binnen! Nou binnen??)

 

Ja dat was wel even wennen, geen officiële uitslag bekend

van onze laatste GT wedstrijd.

De officiële reden zullen we wel nooit te weten krijgen maar

Ik weet wel uit zeer betrouwbare bron dat deze uitslag heel veel

voeten in de aarde heeft gehad. Iets met een VAR moment?

Sterker nog ons technisch orakel uit Assendelft, beter bekend

als Stefan Neelen heeft deze hele gebeurtenis met een ernstige

blessure moeten bekomen.

 

Bij het uitlaten van zijn chi wha wha is steef namelijk ten val gekomen.

Hij schijnt over het hondje gestruikeld te zijn terwijl hij met de ISA

(international Slotrace Accosation) aan het bellen was over de GT uitslag.

Ja Steef ik heb Inmiddels begrepen dat alleen vrouwen twee dingen

tegelijk (goed)kunnen doen.

 

Kortom onze Steef ligt behoorlijk in de lappenmand en is aan de

zware pijnstillers gezet om de helse pijnen aan zijn knieën en rug

enigszins dragelijk te maken. Heel veel sterkte Steef de komende weken

en ik hoop dat je bij de start van onze nieuwe seizoen in Augustus weer

van de partij zult zijn. Het bestuur zal je de komende weken vast nog wel

even met een bezoekje en een fruitmandje komen verrassen.

Dit was ook een van de redenen dat wij Steef gisterenavond node moesten

Missen tijdens onze onderhoudsavond.

 

Kortom weer een heel verhaal maar het belangrijkste is dat de officiële

uitslag is bekend. De officiële documenten laten nog ongeveer twee weken

op zich wachten maar ik heb in ieder geval alvast een screen shot gekregen

van een ISA medewerker. Waarvoor nog hartelijk dank!

 

Ik wens iedereen alvast een fijne Pasen toe en zie jullie graag allemaal weer

terug op onze eerste raceavond na deze korte onderbreking op:

donderdag 9 Mei voor de 6e LMP wedstrijd van dit seizoen.

 

De notulist.

 

 

apr 19

Een masterclass houtbewerking!

Een masterclass houtbewerking!

(anders gezegd: een avondje onderhoud aan de baan)

 

En dat was wel nodig ook, de afgelopen weken werden we diverse keren

geconfronteerd met kleine probleempjes aan de baan die we deze

avond met de leden (nou ja bijna alle leden, er zijn natuurlijk altijd wel

weer leden die denken dat ze iets beters te doen hebben op zo’n avond)

maar dat is natuurlijk niet zo want wat is er nou leuker om met elkaar

de baan weer in orde te brengen voor de laatste races van dit seizoen en

alvast weer klaar te hebben voor de start van het nieuwe seizoen?

En al was het alleen al om de prachtige masterclass houtbewerking te volgen

van onze meester timmerman Andre Zandbergen die met de precisie

van een chirurg de beitels hanteerden waarmee hij de diverse baan stukken

wist te corrigeren. Geweldig om zo’n specialist aan het werk te zien!

Of om Brake-Wash Richard de litzen van de baan weer schoon te zien

poetsen, fenomenaal hoe die knaap de poestdoek hanteert.

En daar waren natuurlijk ook nog Robert en Edwin die het zware werk samen

met Ron Driessen op hun fragiele schouders namen, en last but not least

onze voorzitter Bas Zuiver die met vaste hand het lijm pistool hanteerde en

de diverse losse litzen weer netjes op hun plaats wist te monteren.

Kortom lekker om met z’n “alle” bezig te zijn en het nuttige met het aangename

te combineren om straks weer lekker onze rondjes te kunnen blijven racen!

 

Fijn om te zien was tevens de aanwezigheid van Erik Stroop, we hebben

Erik de afgelopen maanden moeten missen vanwege diverse fysieke ongemakken.

Maar ik heb van Erik begrepen dat hij weer op de weg terug is (voor zo ver zijn

lijf dit toelaat) en Inmiddels ook alweer met allerlei slotrace ideeën bezig was,

kortom gaat zeker vervolgd worden in de komende maanden TOP Erik!

 

Bij het schrijven van dit korte stukje bereikte mij het bericht dat de ISA

(International Slotrace Association) tot overeenstemming met onze technische

afgevaardigde is gekomen over de uitslag van onze laatste GT wedstrijd.

Ik heb begrepen dat dit nogal wat voeten in de aarde heeft gehad!

 

Wordt vervolgd in een volgend artikeltje.

 

De notulist.

apr 15

Under investigation!

( de uitslag van de laatste GT wedstrijd is nog niet vrij gegeven!)

Ja de ISA (International Slotrace Association) heeft de uitslag van de laatste (6e) GT wedstrijd helaas nog niet vrijgegeven i.v.m. mogelijke illegaliteiten.
Het is heel goed mogelijk nadat er a.s. donderdag een gesprek zal plaatsvinden  met de technisch gedelegeerde van de MTRC dat de uitslag wel bekend gaat worden!

We reden in ieder geval deze avond alweer onze 6e GT wedstrijd van dit seizoen met 10 deelnemers, ons gewaardeerde Porsche lid Andre Z. was deze avond helaas verhinderd,
Andre was voor zaken in Polen.

Er was sprake van een vlotte avond, de baan lag vlot op de tafels, er werd al vlot getraind en nadat onze voorzitter de diverse baandelen van zijn zege en grip-spray had voorzien kon de wedstrijd vlot beginnen.

De twee heats werden in een rap tempo afgewerkt waarbij de pech duivel dit seizoen maar weer eens toesloeg bij ons zeer gewaardeerde race lid Bert Bouwknegt.
Bert had de barre tocht vanuit het hoge noorden (Den Helder) wederom voor de zoveelste keer voor niets, (nou bijna voor niets natuurlijk.
Bert komt toch ook een beetje voor de gezelligheid naar het Zaanse) afgelegd want deze avond besloot de GT van Bert dat hij langzaam uit elkaar zou rollen en nadat er nog de technische problemen ontstonden was onze Bert klaar voor deze avond.

Ik kan helaas niets over de uitslag schrijven dit keer omdat e.a. nog zoals reeds eerder gemeld in onderzoek is.
Het enigste wat ik kan vertellen is dat het wederom weer zeer close racing was.
Wat alleen wel al duidelijk is is dat Ron P. direct na de wedstrijd protest aan tekende tegen de uitslag. Kortom wordt de komende dagen vervolgd!

Wat ik wel nog kan melden is dat onze leden uit Amsterdam Noord, Ron D. en Richard zich van hun allerbeste kant lieten zien deze avond en super snel rond gingen.
Ron D. met een fraaie Mclaren en Richard met de good old Porsche. Super mannen jullie reden een zeer strakke en regelmatige wedstrijd.

Kan en mag alleen nog niet vertellen waar jullie geëindigd zijn!

Kortom deze avond wordt nog  vervolgd en/of deze race muis nog een staartje gaat krijgen zal dus de komende dagen moeten blijken.

De notulist, met dit keer dus een Cliff hanger. (Sorry)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

apr 08

Standen bijgewerkt

De standen zijn weer bijgewerkt zie standenlijst

Aanstaande Donderdag rijden we GT

apr 08

Hoeveel pech kun je als slotracer in 1 seizoen hebben?

Hoeveel pech kun je als slotracer in 1 seizoen hebben?

( Meer hierover verderop in dit stukje)

Ja alweer de 6e wedstrijd in deze Groep C serie, de groep C klasse is een van de oudste klasse bij de MTRC en bij de meeste van ons ook de meest favoriete klasse.

We waren op deze clubavond met 11 mensen aanwezig, we hadden deze avond naast de vaste leden (op Ron Driessen na) een gastrijder die door onze Bert was meegenomen.
René is een vaste bezoeker van de club in Zwanenburg in de 1/32 klasse en rijd sporadisch ook 1/24 wedstrijdjes.

Nadat de baan vlot op de tafels lag werd er al snel getraind en de grip op de baan was op een baan na (de groene) goed te noemen.
Rond 9.00 uur werd er begonnen met kwalificeren waarbij de trend van de afgelopen weken weer werd voort gezet met een zeer snelle kwalificatie waarbij iedereen ook de gastrijder onder de 6 seconden grens bleven.
De kwalificatie tijden zaten zo dicht op elkaar dat tussen de 1e tijd van Dennis met een snelste rondje in 5,530 seconden en de nummer 11 onze gast René slecht 4 tienden van een seconde zaten, zijn snelste rondje ging in 5,994 seconden.

Ja en als je dan niet helemaal scherp tijdens de kwalificaties bent kan het dus gebeuren dat je in de eerste heat namen tegen komt die daar op het eerste gezicht niet zou verwachten.

In deze eerste heat met 6 personen waren het al snel Bas en Arno die de toon wisten te zetten en elkaar het vuur aan de schenen wisten te leggen waarbij uiteindelijk Bas met 147,08 ronden en Arno met 145,09 ronden gevolgd door Andre met 139,15 en Richard met 138,23 ronden en Robert en René met respectievelijk 116 en 109 ronden wisten te finishen.

Wie deze wedstrijd avond helemaal niet wist te finishen was ons lid Bert Bouwknegt de man uit het hoge Noorden die voor de zoveelste keer in dit seizoen moest afhaken met PECH, dit keer gaf alweer ik geloof zijn derde motor de geest.
En Bert keerde enigszins moedeloos huiswaarts richting Den Helder.
En dan heb je het al zo druk met je werkzaamheden en dan denk je lekker een avondje te gaan ontspannen en dan gebeurd dit weer.
Bert hoeveel pech kun je als slotracer nog hebben dit seizoen? Ik hoop wel dat je de motivatie weer kunt opbrengen om a.s. donderdag de GT wedstrijd te komen rijden en mocht je onverhoopt ergens mee geholpen willen worden, er staan diverse race collega’s klaar om daar waar mogelijk je te helpen!

Ok, en dan hadden we ook nog de Heat met de “snelle “mannen, deze heat werd door Dennis gedomineerd en hij reed dan ook al snel een paar ronden weg op de rest en was vervolgens ook niet meer in te halen. Ron Prins en Stefan hebben samen met Edwin nog wel diverse pogingen gedaan maar er was deze avond geen houden aan en Dennis  wist dan ook deze heat en wedstrijd met een totaal aantal ronden van 149,14 winnend af te sluiten.
Dat Bas en Arno er in de eerste heat ook een aardig tempo op na hadden gehouden bleek wel uit de eind uitslag, na Dennis was het Bas op de tweede plaats met 147,08 ronden en Arno met 145,09 ronden op de derde plaats over all.

Kortom weer een fijne race avond, met hoogte en diepte punten, maar bovenal gezelligheid en kameraadschap.

Heren a.s.donderdag een GT wedstrijd, we rekenen weer op een groot aantal deelnemers.

De notulist.

Klik hier voor de uitslag van de 6e race Groep C

mrt 31

Scaleauto race 6

Een strakke en regelmatige race. 

( En dat is ook wel weer eens fijn).

 

Aanwezig: 10 leden, helaas was onze Noorderling Bert afwezig deze avond.

De Baan: De baan lag met behulp van alle aanwezige leden snel op de tafels.

De conditie van de baan: De baan had meteen voldoende grip.

De kwalificatie: verliep soepel en werd door Dennis met een snelste

ronden in 5,698 seconden gewonnen met op een tweede plaats Ron Prins

in een 5,738 seconden, en op de derde plaats Edwin in 5,770 seconden.

 

Er werd vervolgens een wedstrijd gestart die uit twee heats van 5 deelnemers

bestond met Stefan, Robert, Andre, Ron Driessen en Richard in de eerste

heat. Het waren Andre en Ron Driessen die al snel in deze heat wegliepen

van de rest totdat de pechduivel links en recht toe sloeg bij Ron Driessen en

Richard. Hierdoor liep Andre snel bij de rest weg maar nu met Stefan achter

hem en Stefan die werd gevolgd door Robert. Ron en Richard moesten dus

vanwege de pechduivel de rest laten gaan en reden hun eigen race op de

achtergrond. Andre eindigde uiteindelijk met 145,09 als eerste in deze heat

en dit aantal ronden bleek in de einduitslag  goed voor een 5e plaats overall.

 

Na deze heat volgde de heat met de snelle mannen uit de kwalificatie.

Na de eerste twee banen was het Arno die aan de leiding ging met vlak daar

Achter Ron, Dennis en Edwin. Bas bleef wat achter totdat ook bij hem de

pechduivel toesloeg, draadbreuk en een sleper die losschoot. Dit wierp Bas

terug naar een 5e plek in de wedstrijd en later een 8e plek overall.

In de loop van de wedstrijd liepen Ron, Dennis en Edwin snel in op Arno die

dit keer het nadeel van de laatste minder snelle banen had. ( Ja dan had je

Je maar sneller moeten kwalificerenJ) en uiteindelijk wist Ron deze heat

te winnen met een totaal aantal ronden van 154,22 ronden.

Ron werd met dit aantal ronden tevens de overall winnaar van deze wedstrijd

met op een tweede en derde podium plaats Dennis en Edwin.

 

Heren coureurs persoonlijk vond ik het weer een gezellige en sportieve

wedstrijd met een lekkere snelle wedstrijd.

 

We vervolgen volgende week het seizoen met een groep C wedstrijd.

 

Vanaf deze plaats wil ik de 2 MTRC teams die zich gaan proberen te

kwalificeren dit weekend voor de 24 uurs wedstrijd in Juni in Diepenbeek (België)

heel veel succes wensen, en aan de gezelligheid zal het zeker niet liggen.

Heel veel sterkte met de kamer indeling, ik begreep uit betrouwbare bron dat

Iedereen graag samen met Edwin wilde slapen?

 

 

De notulist.

Klik hier voor de uitslag

scale auto race 6 ana

mrt 31

Klasse 1 race 5

PLOK PLOK en nog een keer of 10 PLOK.

( achtergrond geluiden tijdens onze F1 race J.)

 

Met 10 deelnemers en 11 aanwezige, Robert heeft

nog wel de technische keuring gedaan maar ging vroeg weg

om zijn examen voor te bereiden. Als alles goed is gegaan heeft

onze club er binnenkort een heuse APK keurmeester bij!

 

Met deze tien deelnemers werd er nadat de baan vlot op de

tafels lag en de trainingen ook voorspoedig verlopen waren begonnen

met kwalificeren.

De kwalificatie werd er weer een zoals we de laatste weken wel al vaker

hebben gezien: spannend en allemaal zeer dicht op elkaar,

met hier en daar een paar duizendste van een seconden tussen

de diverse posities. Uiteindelijk was het Dennis met een snelste ronden

in 5,453 seconden gevolgd door Arno in een 5,463 en Bert met een

vliegende ronden in 5,491 seconden die het kwalificatie podium

vormden.

Hierna volgde een wedstrijd bestaande uit 2 heats van elk 5 deelnemers.

In de eerste heat was het vooral “onze“ Richard die positief opviel

door het zeer constante en nette rijden! Je hebt een super race gereden

Richard en ik zou zeggen hou dit gevoel vast en neem het mee naar de volgende

Scale-auto wedstrijd. Ook Ron Driessen viel op door het constant snelle

rondes rijden en het was dan ook Ron die na twee baanvakken rijden aan de

leiding ging in deze heat. Helaas voor Ron en dat was zeker niet de eerst keer

In dit seizoen werd Ron tijdens het rijden in het derde baanvak getroffen

door PECH. Na een uitvlieger bleek de gehele achteras ophang inclusief vleugel

los te zitten en Ron zijn auto rolde langzaam uit elkaar en dit dwong Ron tot het

opgeven van de wedstrijd. Jammer Ron, maar volgens Ron paste dit gebeuren

helemaal in het leerproces waarin hij zich bevond (bijzonder humor hebben

die Amsterdammers tochJ) Bas en Edwin lieten zich deze wedstrijd niet echt

van voren zien, beide kampten met een gebrek aan grip.

 

Hierna volgde zoals gebruikelijk weer de heat met de “snelle” mannen waarbij dit

keer ook weer eens Arno aanwezig was, deze senior hebben we de afgelopen

weken niet echt meer van voren mee zien doen om de podium plekken maar was

er dit keer weer eens bij door een tweede kwalificatie tijd te rijden.

Het tempo bij de deelnemers in de heat zat er direct goed in maar de groep bleef

dicht bij elkaar waarbij  het Ron Prins was die langzaam maar zeker een gaatje wist

te slaan met de rest van de groep.

Nadat Bert en Dennis te maken kregen met diverse uitvliegers waarbij zelfs op een

gegeven moment de wedstrijd werd stil gelegd om Bert met de hulp van Ron prins

de kans te geven om de auto van Bert weer rijdende te krijgen.

Nadat de auto weer rijdend was gemaakt werd de wedstrijd vervolgd waarbij het

opviel dat Arno in de snelle banen snel op Ron Prins in liep en hem uiteindelijk

in de eindfase voorbij wist te gaan en met een voorsprong van ¾ baan de

heat wist te winnen en tevens overall winnaar werd met 149,08 rondes voor Ron met

148,16 rondes gevolgd op de derde plaats door Andre met 145,16 rondes.

 

Heren het was weer een typische F1 wedstrijd met spanning, sensatie, en de diverse

onderdelen die over de gehele baan verspreid lagen. Blijven toch kwetsbaar die open

wiel racers!  Volgende week gaan we weer verder met een Scale auto wedstrijd.

 

De notulist

Klik hier voor de uitslag

mrt 24

Correctie standen lijst

bij deze een kleine correctie in de standenlijst

Bij de Klasse 1 was een foutje ingeslopen en is nu weer in orde

mrt 22

Standen bijgewerkt

Standen bijgewerkt tot en met Race 5 van alle klasse’s

tevens de uitslagen bijgewerkt onder de uitslagen knop

 

 

Oudere berichten «