↑ Terug naar Klassen reglementen

DTM

ttdtm

Defenitie DTM

Hard plastic body van een DTM (toerwagen) van 1995 tot heden (zie body-lijst onderaan).

White body van bijvoorbeeld Carrera is ook toegestaan.

 

Nieuw tijdens het DTM seizoen

In de DTM klasse zal er met toebeurt gekeurd gaan worden op de kwaliteit van de deelnemende auto’s.

De punten tellen niet mee voor het kampioenschap maar worden beloond met leuke prijzen aan het eind van het seizoen.

Dit wordt gedaan om iedereen nog meer te motiveren tot detailwerk  in de enigste modelbouwklasse van onze de club.

 

Reglement DTM

1; Chassis: Vrij, maar moet een inliner chassis zijn.

2; Motor: JPV8.

3; Body: Hard plastic van een DTM (toerwagen) van 1995 tot heden (zie body-lijst). (White body van bijvoorbeeld Carrera is ook toegestaan)

De bijgeleverde harde plastic ramen moeten gemonteerd zijn. (géén lexan exemplaren zijn toegestaan).

Orginele spoilers en vleugels dienen gemonteerd te worden.

De bevestiging mag flexibel (eigenbouw) zijn.

Het is verboden om de body uit te slijpen zodat deze lichter wordt, uitslijpen van ruimte voor de banden is wel toegestaan.

4; Tandwielen: Motor tandwiel 12 tanden

Achteras tandwiel 34 tanden

5; Voorwielen/Banden: Het materiaal voor de voorbanden is vrij.

Breedte van de voorbanden is minimaal 8mm.

De banden conisch maken is niet toegestaan.

Wel het verharden van de banden.

Het gebruik van kogellagers is toegestaan.

Minimaal 2D-Insert verplicht.

6; Achterwielen/Banden: De achterwielen moeten voorzien zijn van spons/celrubber (Moos gummi) en hebben een loopvlak van maximaal 13 mm breed.

Maximale breedte van de velg is 13mm.

Het gebruik van kogellagers is toegestaan.

Minimaal 2D-Insert verplicht.

7; Gewicht: Het minimale totale gewicht van de body met het chassis bedraagt 200 gram.

8; Spoorbreedte: De maximale spoorbreedte is 83mm of wordt bepaald door de body.

De wielen mogen in geen geval buiten de body steken.

9; Bodemspeling: De minimale bodemspeling van het chassis en DTM body is 1,5 mm.

10; Gebruik van carbon en standaard fabriek onderdelen:

Het gebruik van carbon onderdelen is niet toegestaan.

Alleen standaard fabrieks chassis onderdelen zijn toegestaan! (geen eigen fabrikaat) exclusief bodybevestiging.

Carbon splitter + verstevigingen van de body (vezel draden) zijn toegestaan.

Wel schuifgewichten zijn toegestaan als deze standaard meegeleverd worden.

11; Verlichting: Niet verplicht, wel toegestaan.

 

Bodylijst:

Alfa Romeo 155 V6 TI

BMW M3 Sport Evolution

Opel Astra V8 Coupé

Opel Calibra V6

Opel Vectra DTM

Mercedes-Benz CLK-DTM

Mercedes-Benz C-klasse 1995

AMG-Mercedes C-klasse 2011

Mercedes-Benz DTM 2013

Audi A5 DTM

Audi A4 DTM

Abt-Audi TT-R